Dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności dla B2B

13:58, 16.04.2020 Karol Przydatek

Przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi i niezatrudniający pracowników, u których spadły obroty, mogą ubiegać się o dofinansowanie z na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku.

Wysokość dofinansowania

Dofinansowanie obliczane jest według przedziałów spadku obrotów.

Spadek obrotów

Maksymalna wysokość dofinansowania

30%

50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie

50%

70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie

80%

90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie

Przedsiębiorca może ubiegać się o wsparcie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.

Możliwe jest przedłużenie przez Radę Ministrów okresu wsparcia, w drodze rozporządzenia, mając na względzie okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii oraz skutki nimi wywołane.

Zasady uzyskania dofinansowania

Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie oraz po zakończeniu wsparcia przez okres równy okresowi pobierania dofinansowania.

Dofinansowanie, jest wypłacane w okresach miesięcznych, po złożeniu przez przedsiębiorcę oświadczenia o prowadzeniu działalności w danym miesiącu, za który dofinansowanie jest wypłacane.

Dofinansowanie powinno być przeznaczone na koszty prowadzenia działalności gospodarczej. W przypadku nieprowadzenia działalności gospodarczej przez okres wynikający z umowy, przedsiębiorca jest obowiązany do zwrotu środków proporcjonalnie do okresu nieprowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty. Zwrot środków następuje bez odsetek.

W celu uzyskania wsparcia konieczne jest złożenie wniosku do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez dyrektora powiatowego urzędu pracy.

We wniosku o przyznanie dofinansowania przedsiębiorca oświadcza o:
-  statusie osoby fizycznej, prowadzącej działalność gospodarczą, niezatrudniającą pracowników;
-  braku przesłanek do ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, o których mowa w art. 11 lub art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe;
-  niezaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Fundusz Pracy lub Fundusz Solidarnościowy do końca trzeciego kwartału 2019 r.;
-  nieotrzymaniu i nieubieganiu się o dofinansowanie na ten sam cel z innych środków publicznych;
-  zobowiązaniu do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres dofinansowania oraz po zakończeniu dofinansowania, przez okres równy temu okresowi;
-  numerze rachunku bankowego albo numerze rachunku prowadzonego w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej właściwego dla prowadzonej działalności gospodarczej.

Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć niżej wymienione dokumenty poprzez formularz dostępny na stronie https://www.praca.gov.pl:
-  Wniosek (zaakceptowany przez powiatowy urząd pracy Wniosek stanowi jednocześnie załącznik do Umowy);
-  Wzór formularza pomocy publicznej (formularz stanowiący załącznik do Wniosku);
-  Umowę.

Dokumenty można złożyć w formie papierowej oraz w formie wniosku wypełnianego elektronicznie.

W przypadku nieprzyznania dofinansowania na podstawie dokumentacji innej niż elektroniczna, PUP zwraca przedsiębiorcy oryginały złożonych dokumentów.

Natomiast po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku w sprawie udzielenia dofinansowania pomiędzy starostą i przedsiębiorcą zawierana jest umowa. Termin wypłaty środków finansowych określony zostaje w zawieranej w umowie.

Podstawa  prawna:  art. 15zzc ustawy o COVID-19

Newsletter

Jeżeli życzą sobie Państwo otrzymywać wiadomości z zakresu prawa podatkowego i bilansowego, prosimy o podanie adresu e-mail.

Logowanie

projekt i realizacja ibif.pl